onsdag, juli 26

En uppdatering..vad hände å så....

Ja vad var det som hände, jag liksom kom och försvann. Jo min hälsa spårade ur ordentlig, magen blev värre och värre, likaså Sjögrens. Det slutade med att doktorn skickade mig på ultraljud mage, och visst var det Gallans tur att spöka. Inflammerad gallblåsa och en redig sten. Inte undra på att jag hade ont, och vid det här laget hade svårt att äta. Kunde inte äta sallad, kött, gurka , frukt i olika de slag, en bedrövlig tid må jag säga. Orken låg på noll!

Mina långpromenader la jag också av med, för så fort jag gick så svällde magen upp och en smärta från helvete dök upp. Mitt liv stannade upp en stund, hade inte ork och lust med något extra alls. Tålamodet en fiskares bästa vän försvann, så vilken tur att jag inte fiskade!

Nu så här sju veckor efter operation och ett nytt liv må jag säga, så är jag snart hel igen.
Just nu har jag också en efterlängtad semester, eftersom jag jobbat på som en idiot efter operationen.
Har också börjat ta tag i lite mera fysiskt tungt arbete här hemma, vilket påmint mig om att musklerna gick visst på semester vid operationsdagen!

Nu är det som sagt dags att komma i gång, likaså fick jag lust med bloggen också.
Allt som inte var nödvändigt ströks över när jag tappade orken och energin ett tag.

Vad händer då i mitt liv?

Jo i både glädje och sorg har vi varit. Min sons katt fick somna in efter sjukdom. Våran lilla Agnes blev 13 år, så vila i frid i katthimlen. De som känner oss, vet vad denna katt betydde för min son.

Vardagen går vidare, och här hemma så växer det i landet så det knakar. Vi kan äta egen potatis , lök, gurkor och tomater. Har även lite sockerärter.
Bärbuskarna ger lika stor skörd i år, även om bären är lite mindre i storlek, beror säkert på torkan.
Får även lite Hallon i år, jag har varit noga med att vattna buskarna.

Vi håller just på att bygga ett soldäck, Den gamla uteplatsen med taket rök härom kvällen. Taket var så ruttet och staketet runt likaså. Kommer att bli så fint med ett soldäck.
Typiskt semestern va, att vi skaffar oss jobb.

Min dotter Ella kommer snart hem från att ha tillbringat sommaren i hennes farmors gamla "torpar stuga". En stuga som hon nu ska ta hand om på somrarna. Vintern ser ut att bli i Portugal, ingen svensk vinter för henne inte. Om några dagar så flyger hon till Lissabon.

Sofie börjar snart sitt sista år i gymnasiet, sen börjar vuxenlivet. Tänker inte fråga vart åren tog vägen. Huvudsaken att ens barn får vara friska och må bra.
Känns bra i mammahjärtat just nu, trotts att jag oroar mig då och då.

Här och nu i dag ska det köpas virke till vårat nya soldäck. Lite underarbete ska göras, sen är det bara att börja skruva trall.



 

Livet på landet fortsätter, och nu är det första veckan på semester. Helt underbart, får nästan nypa sig själv i armen. Som ni ser på bilderna, så växer det i trädgården.
I dag är det mulet ute, kanske inte det bästa semestervädret om man gillar att sola och bada, men fungerar utmärkt att jobba i. Vilket vi ska göra, men här hemma.


Må väl;)



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...