måndag, mars 6

Våra små fyrbenat


Här har vi Trassel tillsammans med min yngsta dotter, frisk, pigg och busig. Annat har det då varit och är med våra stora katter. Gumman är från och med i dag frisk i allafall mycket bättre, det tog minsann tid även efter vistelsen på sjukan. Vi fick henne att börja äta lite smått i helgen, men pytsat vatten med spruta. Nu i dag har hon fått tillbaka sin matlust och äter med god aptit.

Nelly däremot ger vi fortfarande flytande mat med spruta, men hon dricker äntligen för egen maskin. Ett moment mindre för oss. De har medicinerats, så vi hoppas på bättring även för Nelly snart.
Bajsprover inlämnat, så där väntar vi på provsvar.
Det som orsakar våra stora katters sjukdom, verkar vara foder eller nån parasit. Slog ut magen helt! Oavsett så är nytt foder fixat och medicin likaså. Vi ger även Fortiflora bakteriekultur för deras magar, bra för återhämtningen av tarmfloran.

Har semester i dag, eftersom vi måste ha koll på Nellys allmäntillstånd. Blir hon minsta hängig så ska hon in till djurkliniken bums. Jag hoppas att det vänder snart, kändes som om hon ville äta i morse, men kunde inte. Var inte lika omedgörlig med mat från sprutan. Säkert hungrig stackars. Nu sover hon inne i dotterns rum. Hon spinner också lite gran, det har hon inte gjort sen i torsdags.

Har varit en rivig morgon, mat som ska blandas, kattlådor synas eftersom vi måste ha koll på utgifter och konsistens. Ja visst, nu satte ni allt mackan eller nått annat på tvären! Lite bajssnack bjuder jag på.;)


Nu vill vi ha ordningen återställd, för så här såg det ut innan våra stora blev krassliga. Svarta katten är Gumman och gula är Nelly ja och lilla Trassel.;)
Det gör ont i hela kroppen när våra fina blir sjuka.

I dag hoppas vi få deras nya present, en vattenfontän. Vi har kommit på att de dricker bättre när vattnet rör sig. Gärna i badkaret uppe i badrummet eller badrummet nere vid bastun. Men vi kan ju inte ha duschen på dygnet runt, lite oekonomiskt.

Det kurrar i min mage nu, ligger bara kaffe där i och skvalpar. Behöver få ner lite frukost innan jag tvättar lite. Snacka om att tvättmaskinen har gått här! Nerstänkta kläder och handdukar efter matning av Nelly. Men i morse gick det som sagt smidigare.

Solen skiner, så jag kanske får mig en nypa luft i dag också. Sen i torsdags kväll har vi mest hållit oss inne och hemma, samt åkt mellan djurkliniken. Torkat kräkor och mat, diskat matskålar, sprutor och grävt i kattlådorna. Burit runt på katter och vätskat upp dem, ja vi har mer eller mindre fungerat som en djurklinik vi också. I detta skulle den lilla aktiveras, för våra stora har och är inte så aktiva just nu, men det kommer väl.

Nu är mina bakeoff bullar klara, glutenfria fullkorn till mig och mera kaffe.;)

Må gott;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...