onsdag, mars 8

Sötsugen och kvinna!

Ledig från jobbet denna snöiga dag, rätt skönt när jag råkar vara en trött kvinna! Glädjande besked att våra katter är i stort sett återställda, och äter helt själva. Nelly äter lite sparsamt, men det tar sig. Vi är så glada att det äntligen går mot ett friskhets tecken bland våra fyrbenta tjejer.

Andra trevligheter väntar också, har bokat en liten visit till grannlandet Finland, ja och till min gamla födelseort. I början på April åker jag och mina tre barn/ungdomar och hälsar på mina föräldrar. Samtidigt får mina två stora hälsa på sin pappa och hans familj. Sofie och jag boar in oss hos mina föräldrar.
Ska bli mysigt att bara få åka med mina tre, så sällan nu när två inte längre bor hemma att vi hinner umgås. Nytta med nöje kommer det att blir. Taxfreen på båten är ju inte heller så tokig, tänker jag nu när jag är sugen.

Ska inta min enkla men goda frukost här och nu, lite sen kanske. Fåglarna fick mat först! Kan göra flera saker samtidigt, är ju kvinna. Äta äggröra och blogga, inga problem.;)


Försöka starta upp mig, lägga energi på diskmaskinen och sopa fram en bil. Behöver åka till byn och köpa lite grejer till middagen och mera mat till våra fyrbenta.
Godissugen är jag, ja så in i helskotta! Japp det är den tidpunkten nu. Har ju lagt ner det där med socker, och så får det bli, men man tror ju att suget ska försvinna helt. Varje gång jag får tjejveckan så är det minsann kört. Ingen mörk choklad har jag hemma heller, bävar att gå in i en butik i dag.
Känns som om jag skulle kunna köpa fel saker, borde alltså hålla mig borta!

Internationella kvinnodagen är det också, ska inte sånt firas? Alltså borde jag äta nått sött?!
Oj oj oj......tänk er en choklad fondant!



En sån här kan man då och då nästan dö för! Så länge jag bara tittar så gör det inget....men jag har inte varit i väg ännu. Nu sitter jag här i mysbyxa och min fula tröja, och ska ta mig från stolen till diskmaskinen. Har under tiden fått i mig äggröran, tänkte på choklad samtidigt. Drömma om choklad kan jag.

Må väl;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...