söndag, mars 12

Premiär och lite mellosnack


En stund för mig själv in i de sista timmarna utav helgen. Vart tog den vägen kan man undra?
Solen är på väg ner utanför köksfönstret, och det är vår i luften nu. Vi har nog alla längtat!
Sådde några tomat frön i dag, ska ge svarta tomater om jag lyckas. Chiliplantorna är på väg upp, och tre utav fyra gurkplantor se ut att växa till sig. Snart är det dags att så vallmo och lite annat spännande.



I går så blev det grillpremiär, och hur gott blev inte det! Skickade ut mannen i huset med en öl i handen, och sen var saken biff/kyckling.
Nu är ju då en del rädda för att äta kyckling, men vi har stenkoll på hygien. Engångs handskar på när jag kladdar med den, en grilltång för första vändningarna och nummer två när kycklingen fått stekyta.
Allt som haft kyckling på sig får en het avdiskning och sen in i diskmaskinen. Diskhon får en klorin behandling. Det viktigaste är att vi sen steker/grillar den helt igenom! Tryggare kan ingen vara.......

Ungdomarna åkte i väg i kväll, och mannen i mitt liv är ute i garaget. Ska snart steka mig en bit blodpudding, han slipper. Försöker öka på mina låga järndepåer med spenat och andra naturliga vägar, ja och med Femineral som jag tidigare skrev om. Inte lätt när en sa bli tant säg.;)

Tvättmaskinen jobbar och tvätt väntar på att vikas, så nu ska jag dra mig ner till källaren.
Men först så tänkte jag bara tala om att rätt låt van just för mig i Melodifestivalen i går kväll. Gillar Dressman, om ni nu har åsikter!
Det gnälls nu för att den internationella juryn röstade fram "fel" låt, men inte gnällde man lika högt när den internationella juryn röstade fram Måns! 
Oavsett så hade vi bara tre som var riktigt bra, och det var Robin, Nano och Victoria. 
Nu hoppas jag bara att manuset till nästa Melodifestival skrivs med mera omtanke, årets mellansnack/akt var uselt och räddades flera gånger utav David Lindgren.

Så lite tvätt var det.....

Må väl;)



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...