tisdag, februari 28

Ur koman och mot våren


Sitter här med min frukost jag, lite skrotade ägg, spenat och tomater. Fick en liiiten skvätt kaffe, som låg kvar i termosen. funderar på att koka lite färskt faktiskt. Har även i dag en lugn och skön morgon hemma, så här innan jobbet kallar. Satt på en utbildning i går, den var lagd eftermiddag kväll! Sista timmen hörde jag knappt vad kursledaren sa, tyvärr!
Jag kom in sent på dagen, men de som hade suttit och jobbat sen 7.00 tyckte jag synd om.
En annan var mera slut utav dålig nattsömn och en mage som protesterat. Nåja, det finns överlevande kvar från gårdagen, och vi blickar framåt.

I dag mår jag bättre, fått lite mera sömn och magen blåsfisken har sjunkit in och mår bra. Jag vågar nog ge mig själv mera kaffe. Kaffet på jobbet undviker jag, maskinen ger mig bara halsbränna.

Tänk att Februari snart är slut och över för i år, och vi går in i Mars!


Utav fyra gurkfrön så har tre tagit sig. Chili kommer också upp i olika sorter. Nu i Mars så ska jag så Vallmofrön i olika färger. Min Sambos mamma känner en dam som lyckats driva upp flera sorter. Nu har jag fått ett gäng frön, och en del har damen fått från England. Det vore skoj om jag lyckades med några, även om det tar tid innan de ger blommor.

Längtan är stor nu till våren, finns så mycket jag vill lägga tid på. Det finns att göra inne också, men vintern känns oändlig ibland. Längtar att få  vara ute mera och dona i trädgården som just nu ligger i vinter koman.
Vi behöver alla sol och värme.


Nu innan jag skriver sista bokstäverna, vill jag bara tala om att jag lagt till en ny flik som handlar om IBS och just min mage. Får frågor i bland, och det är vanligare en vi tror. En del vill inte prata om det, så därför skriver jag och beskriver lite om min situation. Precis som det är.

En kopp kaffe innan en stunds meditation och sist en tur till jobbet.

Må väl;)


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...