torsdag, februari 23

Katter och sömn

Våra fina fyrbenta håriga familjemedlemmar har hållit sig lugna i natt, halleluja säger jag bara.
Alltså har vi fått sova lite bättre! Våra stora katter har det inte så lätt heller just nu, eftersom Trassel nytillskottet gärna vill hänga med dem. Under natten blev vi med alla tre katterna i sängen, så ja det är stora framsteg på gång med den lille.


Sova middag med Trassel kunde Gumman i går, även om hon hade ena ögat öppet. Trassel tycker mycket om de två stora, men intresset från från deras sida är si så där för tillfället. I början var de livrädda, men nu verkar de ha förstått att de får dras med den här.


Utanför är det vinter och soligt, men det blåser kallt. Själv är jag fortfarande inomhus, febern höll i sig under hela gårdagen och i natt. Halsen är mycket bättre, så det går åt rätt håll.
Har lite mera ont i lederna en vanligt, om det sen beror på att vi fick vinter igen, jag det lär ingen kunna tala om.

Har som jag skrev fått lite mera sömn i natt, men känner att det är dags att slå igen ögonen en stund till. Har nyss tagit Alvedon och magmedicin. Japp med förkylningen så kom även ett skov i magen.
Kan också bero på att jag fuskat och ätit lite mat jag skulle ha låtit bli, som ris och pasta även om den var glutenfri. Orken att handla mina råvaror har inte funnits, inte orken att engagera sig heller. Nu vill jag banne mig bara bli frisk. Hade för en vecka sen energi delux, varade i två veckor för att dödas av en jäkla förkylning!

Med hopp om livet, så önskar jag mig själv och alla andra sjuklingar ett stort krya på!

Må väl;)




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...