onsdag, september 9

Guldkorn och livets små jävligheter


Snart har det gått fem månader! Vi har skördat och saftat från våra odlingar.
Våra oktoberäpplen är snart klara. I dag på morgonen 07.00 sa mätaren +2.
Det är verkligen höst nu, men en vacker höstdag blir det. Solen skiner och det är en skön frisk luft.


Min Ella är saknad här hemma, men det finns tack och lov Skype och andra bra medel för att kunna se och höra henne. Hon har det i alla fall det bra i Portugal med sin André. De jobbar och har fått en lägenhet.


De skickar väldigt vackra vyer ifrån Portugal, hoppas kunna åka dit. Ett helt annat lugn bland människorna som bor där. Det skulle inte skada här i Sverige heller, att mänskligheten lugnade ner sig lite. Framförallt skulle lite mera empati och ödmjukhet behövas bland människan, mindre "knutpatriotiskt"tänkande och trångsynthet.



Underbar bild, är glad att Ella får uppleva allt detta vackra. Det här är kärlek! En dag vill hon tillbaka till Sverige, men nu kockar hon i Portugal minst ett halv år till.



Hur mår jag då och övriga i familjen? Själv håller jag på att lära mig leva. Blev sönderstressad, fick jobbiga Sjögrens skov och så la min mage av helt under några dygn.
Är inne på tredje veckan helt sjukskriven, ska från nästa vecka jobba 75% i fem veckor. Det blir en bra början tror jag.

Kommer säkert att ordna upp sig, jag har ju så många fina saker och människor runt omkring mig.
Vi har våra små jävligheter, vardagen ser ut så i stort sett för alla. I alla fall någon gång i livet.
Men guldkornen som finns har ett värde, och de gör vardagen så mycket lättare.

Min son jobbar och sliter och har även gått och blivit sambo, en fin och målmedveten tjej. Så glad för deras skull!
Min yngsta har nu börjat i gymnasiet och som ensam tjej med ett gäng grabbar! Men det fixar hon galant. Hon är lite som mig, tycker att det är mindre "hönsgård" med en massa tjejer.

Mannen i mitt liv är bara helt underbar! Har sett så duktig han är, och det han inte gjort förut så fixar han ändå. Han trivs nog lika mycket som jag i vårt nya hem. Vi har det helt enkelt så bra här!
Vi blir inte sysslolösa i framtiden.;)

Mina föräldrar kommer snart på besök. De han bara se huset utifrån innan vi fick flytta in. Så om en och en halv vecka så kommer de, längtar!

Nu ska jag snart ut i trädgården, dags att klippa ner lite gamla blommor.
Ni får ha en fin dag och glöm inte att i en tid som denna att visa empati, medkänsla och framförallt vara en medmänniska. För hur vill vi själva må? Själv mår jag så mycket bättre när jag gjort något gott och tänker med hjärtat.

Monica

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...