söndag, januari 31

Till Minne av Simon..

I morgon blir det inget bloggande. Det blir Simons dag..en dag då vi följer honom till hans viloplats. Mitt första minne av dig är när du ringde på dörren och frågade: Hej..jag heter Pimon..har du barn?:) Ja svarade jag men dom är ute på gården någonstans! Efter den dagen började jag färga mitt hår!;) Du och Jimmy..oj oj oj..och förtjust blev du i min Ella;)..Mycket bus..och vad vi fick åka runt och leta efter er..DU..Jimmy..Ella..Belinda...Jag kunde gärna ha fortsatt att leta..bara du fått vara kvar hos alla som älskar och tycker om dig..men NU har du blivit en fjäril precis som din pappa..allas vår"buskille". Vi vet att du kommer att finnas kvar hos oss ALLA som sörjer ifrån hjärtat och ville dig inget annat än väl..De andra..ja den här gången får du göra precis som du vill;);).

Bortom överlevnad

Vi kan gråta varje dag över att han är borta.
Eller Vi kan le för att han har levt.
Vi kan sluta våra ögon och be att han kommer tillbaks.
Eller Vi kan öppna våra ögon och gråta över att han lämnade oss.
Vårt hjärta kan vara tomt för att Vi inte kan se honom
Eller det kan vara fullt av den kärlek Vi kände
Glädjen över att Vi har känt honom.
Vi kan vända oss från morgondagen och sörja gårdagen
Eller Vi kan vara lycklig imorgon för att han var en del av vårt liv igår.
Vi kan komma ihåg honom med ledsamhet att han är borta.
Eller Vi kan ära hans minne och låta det leva vidare
Vi kan gråta, stänga vår själ, vara tom och vända ryggen mot livet.
Eller Vi kan göra det han ville - Le, öppna VÅRA ögon, älska och gå vidare.


Okänd författare

Sov i ro..Simon (Pimon)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker dikt!!!
Så mitt i prick. Jag ska tänka på er alla. Och tända ett ljus för Simon.
Nu får himlen en till vacker stjärna som tindrar...
Anna F-S

Ancan sa...

Vacker dikt - och vackra minnesord från dig.

Ta hand om dig och dina barn imorgon - det blir en tung dag för er...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...